نرم افزار برای آموزش از راه دور

نرم افزار برای آموزش از راه دور

نرم افزار برای آموزش از راه دور

یادگیری از راه دور ، که گاهی اوقات یادگیری الکترونیکی نیز خوانده می شود ، یک سیستم رسمی آموزش و یادگیری است که بطور خاص طراحی شده است تا با استفاده از ارتباطات الکترونیکی از راه دور انجام شود. از آنجا که یادگیری از راه دور برای حمایت از هزینه کمتری دارد و از لحاظ ملاحظات جغرافیایی محدود نمی شود ، در موقعیت هایی که آموزش سنتی در کار با مشکل روبرو باشد فرصت هایی را ارائه می دهد. دانش آموزان با مشکلات برنامه ریزی یا مسافت از راه دور نیز مانند کارمندان می توانند از مزایای آن استفاده کنند زیرا آموزش از راه دور از نظر زمان قابل انعطاف پذیرتر است و تقریباً در هر نقطه تحویل داده می شود.
سیستم مدیریت یادگیری الکترونیکیLMS یک نرم افزار برای آموزش از راه دور است که با هدف ارائه خدمات آموزشی به صورت الکترونیکی و تحت وب به فراگیران (دانشجویان، کارمندان، خودآموزان، دانش پژوهان و ...) برای انواع دوره های آموزشی و برگزاری وبینار، با مزایای زیادی طراحی شده است.
این سیستم تاکنون در سازمان ها، بانک ها، دانشگاه ها و سایر مراکز آموزشی کشور به بهره برداری رسیده است.

نرم افزار برای آموزش از راه دور

مزایای استفاده از نرم افزار آموزش از راه دور زیاد است که به چند گزینه آن اشاره می کنیم:

۱) نیازی به حضور فیزیکی همه شرکت کنندگان در یک مکان نیست.
۲) برای سازمان‌های بزرگ که در سراسر ایران شعبه دارند، می‌توان یک برنامه آموزشی واحد را اجرا کرد.
۳) دانشجویان شهرستان ها می‌توانند از همان کیفیت و همان کلاس درس برگزار شده در تهران استفاده کنند.
۴) زمان استاد و فراگیران برای رفت و آمد و حضور در کلاس تلف نمی شود.
۵) امکان تصحیح آنلاین تکالیف و نمرده دهی آنلاین وجود دارد.
۶) منابع بسیاری از طریق اینترنت، می‌توانند بین اساتید و دانشجویان جابجا شوند.


در سامانه ال ام اس امکان ایجاد یک دوره الکترونیکی خودکار با سقف تعداد فراگیر مشخص، وجود دارد. فراگیران می توانند در این دوره ها ثبت نام کنند، هزینه دوره را پرداخت کنند و در زمان های تنظیم شده از قبل به مشاهده محتوای الکترونیکی بپردازند و سپس در آزمون آن دوره شرکت کنند و گواهینامه بگیرند.

فن آوری هایی که در نرم افزار آموزش از راه دور نرم افزار LMS استفاده می شوند عبارت اند از:
  • فن آوری محور صدا ، مانند ضبط های CD یا MP3 یا Webcasts
  • فناوری ویدیو ، مانند فیلمهای آموزشی ، دی وی دی و ویدئو کنفرانس تعاملی
  • فن آوری محور رایانه ای از طریق اینترنت یا اینترانت شرکت ها ارائه می شود
مطالعات نشان می دهد که آمورش از راه دور می تواند به همان اندازه سنتی میتواند کارایی داشته باشد، تعامل دانش آموز و معلم وجود دارد و معلمان بازخورد مناسب و به موقع را به دانش آموزان می دهند.شرکت دانش بنیان پیشگام رایان داده پژوه بعنوان یکی از شرکت های پیشرو در زمینه طراحی نرم افزارهای تحت وب و با پیش زمینه موفق در زمینه راه اندازی پورتال آموزشگاهی و سامانه آموزش مجازی پردیس در راستای رسالت و چشم انداز خود با شعار "معمار یک دنیای بدون مرز" با راه اندازی امکانات سخت افزاری و نرم افزاری بستر برگزاری وبینارها و آموزش از راه دور را فراهم نموده است.